تزریق آمپول ریه در هفته ۳۲ بارداری

سلام ۳۲ هفته و ۲ روز باردارم امروز دکترم برام امپول ریه نوشتن و گفتن تزریق کنم ولی من هیچ علائمی از زایمان زودرس ندارم با توجه ب اینکه بارداریم با ای وی اف بوده ایا لازمه ک تزریق بشه یا خیر ؟؟
7 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
6 انقباضات منظم و دردناک هر 5 دقیقه یا کمتر.
- خونریزی واژینال یا نشت مایع آمنیوتیک.
- کاهش محسوس حرکات جنین.
تخصص پیشنهادی: زنان و زایمان

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً پزشک شما این آمپول را برای تسریع بلوغ ریه جنین در صورت احتمال زایمان زودرس تجویز کرده‌اند.
در بیشتر موارد این اقدام باعث کاهش مشکلات تنفسی نوزاد می‌شود و داشتن بارداری با لقاح آزمایشگاهی به‌تن‌هایی منع انجام ایجاد نمی‌کند؛ نگرانی زیادی لازم نیست.
راهکار‌های عملی:
- نام دارو، دوز و برنامه تزریق را از کارت یا نسخه کنترل کنید (معمولاً دو دوز با فاصله حدود ۲۴ ساعت تجویز می‌شود).
- در صورت سابقه دیابت یا قند بالا، قند خون را پس از تزریق کنترل کنید چون ممکن است موقت بالا برود.
- استراحت، مایعات کافی و حضور برای دوز دوم در مرکز تزریق طبق دستور پزشک.
علائم هشدار:
- انقباضات منظم و دردناک هر ۵ دقیقه یا کمتر.
- خونریزی واژینال یا نشت مایع آمنیوتیک.
- کاهش محسوس حرکات جنین.
تخصص پیشنهادی: زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.