سلام ۳۲ هفته و ۲ روز باردارم امروز دکترم برام امپول ریه نوشتن و گفتن تزریق کنم ولی من هیچ علائمی از زایمان زودرس ندارم با توجه ب اینکه بارداریم با ای وی اف بوده ایا لازمه ک تزریق بشه یا خیر ؟؟
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
6 انقباضات منظم و دردناک هر 5 دقیقه یا کمتر. - خونریزی واژینال یا نشت مایع آمنیوتیک. - کاهش محسوس حرکات جنین. تخصص پیشنهادی: زنان و زایمان
احتمالاً پزشک شما این آمپول را برای تسریع بلوغ ریه جنین در صورت احتمال زایمان زودرس تجویز کردهاند. در بیشتر موارد این اقدام باعث کاهش مشکلات تنفسی نوزاد میشود و داشتن بارداری با لقاح آزمایشگاهی بهتنهایی منع انجام ایجاد نمیکند؛ نگرانی زیادی لازم نیست. راهکارهای عملی: - نام دارو، دوز و برنامه تزریق را از کارت یا نسخه کنترل کنید (معمولاً دو دوز با فاصله حدود ۲۴ ساعت تجویز میشود). - در صورت سابقه دیابت یا قند بالا، قند خون را پس از تزریق کنترل کنید چون ممکن است موقت بالا برود. - استراحت، مایعات کافی و حضور برای دوز دوم در مرکز تزریق طبق دستور پزشک. علائم هشدار: - انقباضات منظم و دردناک هر ۵ دقیقه یا کمتر. - خونریزی واژینال یا نشت مایع آمنیوتیک. - کاهش محسوس حرکات جنین. تخصص پیشنهادی: زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.