آیا ترشحات سفید نشانه عفونت قارچی است؟

سلام من بعد دروان قاعدگی ترشحات آبکی سفید رنگ بدون بو و سوزش و خارش دارم
قرص اینوزیتول استفاده میکنم
لطفا بگید نیاز به بررسی هست یا طبیعیه؟
5 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
اگر ترشحات آبکی، سفید، بدون بو، خارش یا سوزش هستند، معمولا طبیعی و ناشی از تغییرات هورمونی چرخه قاعدگی هستند و اینوزیتول هم لزوما علت آن نیست.
اگر ترشحات بدبو، زرد یا سبز شدند، یا با خارش، سوزش، درد یا خونریزی همراه شدند، برای معاینه به متخصص زنان مراجعه کنید

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.