اگه حامله بشم پولیپ از بین میره یا باید برداشته بشه؟
من سونوی واژینال رفتم پولیپ نشون داده،دکتر گفت کوچیکه وبا بارداری از بین میره یک هفته در میان هم خونریزی دارم گفت اگه باردار نمی خوای بشی باید با عیستروسکوپی برداشته بشه یک ورق قرص HD تجویز کرد زمان مصرفش رو نگفت،میشه راهنماییم کنید.
13 خرداد 1405
پاسخ پزشکان
0
عزیزم اگر پولیپت علامت دار و باعث خونریزیهای نامنظمشده بایستی قبل از بارداریهیستروسکوپی کنی برش داری
احتمالاً آنچه سونو نشان داده پولیپ آندومتر است که میتواند باعث خونریزی نامنظم شود؛ در بیشتر موارد پولیپهای کوچک علامتدار شدید ایجاد نمیکنند و قابل مدیریت یا برداشتن هستند، اما تشخیص قطعی نیاز به بررسی بیشتر دارد و نگران نباشید. راهکارهای عملی: - قبل از شروع هر دارویی، تست بارداری انجام دهید چون برخی داروهای هورمونی در حاملگی منع دارند. - از پزشک یا داروساز زمان و نحوه مصرف "ورق HD" را دقیق بپرسید و طبق نسخه عمل کنید. - اگر قصد بارداری دارید، با متخصص زنان درباره انتظار برای بارداری یا انجام هیستروسکوپی تصمیم بگیرید. - خونریزیها را یادداشت کنید (زمان، مقدار، درد) و در ویزیت ارائه دهید. علائم هشدار: - خونریزی بسیار شدید (اشباع پد در کمتر از یک ساعت) یا خونریزی ممتد - تب یا درد شدید شکمی یا ترشحات بدبو - سرگیجه، ضعف شدید یا علائم افت فشار خون تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.