خونریزی بعد از آمپول سه‌ماهه؛ آیا طبیعی است؟

سلام آمپول سه ماهه میکرورلین زدم تا ۶هفته که لکه بینی داشتم گفته شد طبیعیه یک ماه کامل پاک بودم وحالا دوباره پریود شدم ایا طبیعیه
6 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
این آمپول‌ها سیکل قاعدگی را به هم میزنند و امکان دارد بین پریود شما لکه بینی وجود داشته باشد جای نگرانی نیست
0
سلام.
بعد از آمپول‌های سهماهه جلوگیری، لکهبینی یا خونریزی نامنظم تا چند ماه اول شایع است و ممکن است یک مدت قطع شود و دوباره خونریزی شبیه پریود ایجاد شود.
اگر خونریزی خیلی شدید است، لخته زیاد دارید، سرگیجه/ضعف، درد شدید لگن، تب یا احتمال بارداری وجود دارد باید بررسی شوید.
در غیر این صورت معمولا نیاز به اقدام فوری نیست، ولی اگر تکرار یا طولانی شد بهتر است معاینه و در صورت نیاز آزمایش انجام شود.
برای تصمیمگیری نهایی حتما ویزیت حضوری لازم است.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً خونریزی یا بازگشت پریود به‌دنبال آمپول سه‌ماهه مربوط به تغییرات هورمونی ناشی از دارو است و در بیشتر موارد طی چند هفته تا چند ماه خودبه‌خود کاهش می‌یابد؛ نگران‌کننده‌ترین وضعیت‌ها کمتر شایع‌اند اما نیاز به پیگیری دارند.
راهکار‌های عملی:
- جریان و مدت خونریزی را در دفترچه یا اپ ثبت کنید (تاریخ، مقدار، درد).
- از پد بهداشتی استفاده کنید و در صورت خونریزی زیاد هر ۱۲ ساعت تعویض کنید.
- در صورت درد یا انقباض خفیف، در صورت نداشتن ممنوعیت، ایبوپروفن طبق راهنمای دارویی مصرف کنید.
- از مصرف هم‌زمان دارو‌های دیگر بدون مشورت پزشک خودداری کنید و اگر نگرانی دارید عکس نسخه‌ی دارو‌ها را نگه دارید.
علائم هشدار:
- تعویض پد یا تامپون هر یک ساعت یا خونریزی بسیار شدید.
- خونریزی مداوم بیش از دو هفته یا علائم ضعف/سبکی‌سر.
- تب، درد شدید لگنی یا بوی بد ترشحات.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.