سلام. بعد از آمپولهای سهماهه جلوگیری، لکهبینی یا خونریزی نامنظم تا چند ماه اول شایع است و ممکن است یک مدت قطع شود و دوباره خونریزی شبیه پریود ایجاد شود. اگر خونریزی خیلی شدید است، لخته زیاد دارید، سرگیجه/ضعف، درد شدید لگن، تب یا احتمال بارداری وجود دارد باید بررسی شوید. در غیر این صورت معمولا نیاز به اقدام فوری نیست، ولی اگر تکرار یا طولانی شد بهتر استمعاینه و در صورت نیازآزمایش انجام شود. برای تصمیمگیری نهایی حتماویزیت حضوری لازم است.
احتمالاً خونریزی یا بازگشت پریود بهدنبال آمپول سهماهه مربوط به تغییرات هورمونی ناشی از دارو است و در بیشتر موارد طی چند هفته تا چند ماه خودبهخود کاهش مییابد؛ نگرانکنندهترین وضعیتها کمتر شایعاند اما نیاز به پیگیری دارند. راهکارهای عملی: - جریان و مدت خونریزی را در دفترچه یا اپ ثبت کنید (تاریخ، مقدار، درد). - از پد بهداشتی استفاده کنید و در صورت خونریزی زیاد هر ۱–۲ ساعت تعویض کنید. - در صورت درد یا انقباض خفیف، در صورت نداشتن ممنوعیت، ایبوپروفن طبق راهنمای دارویی مصرف کنید. - از مصرف همزمان داروهای دیگر بدون مشورت پزشکخودداری کنید و اگر نگرانی دارید عکس نسخهی داروها را نگه دارید. علائم هشدار: - تعویض پد یا تامپون هر یک ساعت یا خونریزی بسیار شدید. - خونریزی مداوم بیش از دو هفته یا علائم ضعف/سبکیسر. - تب، درد شدید لگنی یا بوی بد ترشحات. تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.