تاخیر ۱۸ روزه پریود و درد تخمدان؛ احتمال بارداری؟

سلام خسته نباشید
من ۱۸ روز از موعد پریودیم گذشته و هیچ گونه درد یا علائم پریودی ندارم یک بار در روزای اول تست بی بی چک زدم منفی بود
من یکم ضعف تخمدان دارم که این یک ماهه دارم قرص تقویتی میخورم
من رابطه بدون پیشگیری دارم
و بیش از ۱۰ روز من درد در ناحیه تخمدان دارم
چکار باید بکنم؟؟ احتمال بارداری هست؟؟ لطفا کمکم کنید!!؟
6 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این وضعیت یا ناشی از بارداری و یا ناشی از بی‌نظمی هورمونی و تغییر در تخمک‌گذاری است.
در بیشتر موارد این شرایط فوریت خطرناک ندارد و قابل بررسی با تست و آزمایش است، ولی نگرانی طبیعی است و قابل اقدام است.
راهکار‌های عملی:
1 تست ادراری بارداری صبحگاهی را همین حالا تکرار کنید.
2 برای حساسیت بیشتر و تعیین مقدار هورمونی، آزمایش خون بتا HCG درخواست کنید.
3 مصرف خودسرانه هورمون یا دارو‌های تقویتی را تا مشخص شدن نتیجه قطع کنید و استراحت، مایعات و تغذیه مناسب داشته باشید.
4 در صورت ادامه یا تشدید درد طی چند روز، سونوگرافی لگنی و معاینه توسط متخصص زنان انجام شود.
علائم هشدار:
1 درد ناگهانی یا بسیار شدید شکم که تحمل‌ناپذیر شود.
2 خونریزی شدید یا سرگیجه و از دست دادن هوشیاری.
3 تب بالا یا ترشحات غیرطبیعی بوی بددار.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.