تکرار آزمایش پرولاکتین بعد از پریود نامنظم چه زمانی است؟

سلام. روز سوم آزمایش هورمونی دادم و پرولاکتینم بالا بود. دکتر زنان گفت دو تا پریود بعد، مجدد آزمایش پرولاکتین بدم. یک پریود بعدش سر موعد شدم اما پریود دوم عقب افتاده یک هفته ست. آزمایشم رو فارغ از پریود نشدنم انجام بدم؟ یا مراجعه کنم به دکتر زنان برای پریود شدن؟ موهای زائد مردانه دارم و پلی کیستیک در سونو.
5 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
علت تاخیر مشخصات تخمدان پلی کیستیک و همینطور عدم تنظیم بودن هورمون هاست.
در ضمن یک هفته تا ده روز تقدم یا تاخر اهمیتی ندارد ضمن اینکه شما تنبلی تخمدان هم دارید.
آزمایش رو باید طبق دستور در روزی از سیکل که پزشک دستور داده انجام بشه
0
آزمایش پرولاکتین را همین حالا انجام دهید.
یک هفته تاخیر مهم نیست.
با توجه به PCO و مو‌های زائد، مراجعه به متخصص زنان برای درمان تنبلی تخمدان نیز لازم است.
این پاسخ جایگزین معاینه پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.