بعد از استفاده از ۳ دوره مارولین ریزشم دوباره برگشته،بخاطر کیست قبل عید مصرف کزدم ریزشم و خیلی کم کرد بعد از اینکه کیست آب شد قطع کردم ریزشم برگشت دوباره مصرف و ادامه دادم الان ماه سوم هستم اما چند وقتیه دوباره ریزشم برگشته واقعا باید چیکار کنم؟اسپیرولاکتون هم مصرف میکنم
5 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام از نظر کم خونی و اختلالات تیرویید بررسی انجام دادین؟
احتمالاً علت بازگشت ریزش هورمونی است — یا برگشت اثر محافظتی قرص و تلوژن افلوویوم همراه با زمینه آندروژنی (مثلاً پیسیاواس). در بیشتر موارد قابل کنترل است و نیازی به نگرانی فوری نیست. راهکارهای عملی: - به مصرف منظم داروها ادامه بدهید و تغییرات را روزانه ثبت کنید. -آزمایش فریتین، هموگلوبین، TSH، تستوسترون و پرولاکتین انجام دهید. - با نظر پزشک از ماینوکسیدیل موضعی استفاده کنید و مراقبتهای مو (شامپوی ملایم، کاهش حرارت و کشش) را رعایت کنید. -رژیم غذایی حاوی آهن و پروتئین کافی، و کاهش استرس با خواب و ورزش سبک. علائم هشدار: - افزایش ناگهانی و بسیار شدید ریزش مو در چند هفته. - بروز علائم قوی آندروژنی مثل رشد مو صورت یا قطع نامنظم قاعدگی. - ضعف شدید، سرگیجه یا علائم کمخونی قابل توجه. تخصص پیشنهادی: پوست و مو
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.