آیا سوار ماشین شدن بعد از گذاشتن آیودی خطر جابجایی دارد؟

سلام من چهار روزه ایودی گذاشتم سوار ماشین شدن از مسیر ب مسیر دیگه خطر جابجای آیودی داره
3 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
تا دوهفته بغد از تعبیه از نزدیکی و فعالیت سنگین اجتناب شود
ماشین منع ی ندارد

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً سوار شدن به ماشین به‌تن‌هایی باعث جابجایی آیودی نمی‌شود و در بیشتر موارد آیودی در جای خود باقی می‌ماند.
چون فقط چهار روز گذشته، خطر اندکی برای خارج شدن یا درد در هفته‌های اول وجود دارد.
عوامل شایع‌تر معمولاً اشتباه در جای‌گذاری یا ضربه مستقیم/فعالیت شدید به ناحیه شکم هستند.
راهکار‌های عملی:
- به‌طور آرام وجود نخ‌ها را با انگشت تمیز چند روز یک‌بار چک کنید (نخ را لمس کنید، وارد شدن عمیق نباشد).
- از ضربه مستقیم به شکم و فعالیت‌ شدید (مثل ورزش‌های پر برخورد) در دو تا سه هفته اول پرهیز کنید.
- در سفر با ماشین کمربند را ببندید؛ محافظت از شکم مهم است و نشستن متعادل کمک می‌کند.
- برای اطمینان ویزیت کنترل پس از ۴۶ هفته یا کوتاه‌تر اگر پزشک توصیه کرد انجام دهید.
علائم هشدار:
- درد شکم یا لگن شدید یا ناگهانی
- خونریزی خیلی زیاد یا لخته‌های بزرگ
- تب، ترشح بدبو یا ناپدید شدن نخ‌ها هنگام چک
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.