ترشح سبزرنگ در دختر ۶ ساله بعد از اسهال

یه روزصبح تاشب استفراغ داشت،تازردآب رسید، بردم دکتر سرم و آمپول، درد شکم و تب کم هم داشت، آنتی بیوتیک دادن و شربت برای استفراغ، فرداش صبح تا شب اسهال شدید بود ، تاسه روز انتی بیوتیک دادم، شب دوم تب شدید داشت استامینوفن دادم خودم، روز سوم بهتر شده بود از اسهال ،ترشح سبزرنگ واژن دیدم ازش، خیلی ترسیدم، چیکارکنم؟ ببرم دکتر؟ اگه اره زنان یا عمومی،
یا میشه با درمان خانگی برطرف بشه؟
7 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این ترشح ناشی از آلودگی واژن با مدفوع بعد از اسهال یا التهاب/عفونت ثانویه مرتبط با مصرف آنتی‌بیوتیک است.
در بیشتر موارد موضوع جدی نیست و قابل‌درمان است؛ آرام باشید و اقدامات ساده را انجام دهید.
راهکار‌های عملی:
- ناحیه را به آرامی با آب گرم از جلو به عقب بشویید؛ از دوش واژینال و صابون معطر خودداری کنید.
- لباس زیر پنبه‌ای تمیز بپوشانید و هر بار که مرطوب شد تعویض کنید.
- از کرم‌ها یا آنتی‌بیوتیک بدون نسخه استفاده نکنید؛ کمپرس آب گرم برای درد کمک‌کننده است.
- اگر مراجعه می‌کنید، همراه داشتن عکس یا نمونه ترشح تازه کمک تشخیص می‌کند.
علائم هشدار:
- تب بالا یا تب ادامه‌دار.
- درد شدید شکم یا ناحیه تناسلی، یا وجود خون.
- ترشح بسیار بدبو، چرکی یا افزایش و اضح ترشح که بهتر نمی‌شود.
تخصص پیشنهادی: پزشک اطفال

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.