سلام ممنون میشم جواب بدین ۴هفته و ۲ روز از اخرین پریودیم گذشته امروز صبح تست بتا دادم ۷۳۳ بود پزشک گفتن نرماله فقط ۴۸ ساعت بعد تکرار کن الان نمیدونم واقعا شرایطم اوکیه با نه؟میتونم با همسرم در میون بذارم که باردارم یا هنوز چیزی مشخص نیست؟
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام. بتای 733 در 4 هفته و 2 روز با بارداری خیلی زودرس سازگار است و بهتنهایی عدد خوبی محسوب میشود، اما هنوز برای قضاوت درباره طبیعی بودن روند بارداری باید 48 ساعت بعد تکرار شود و روند افزایش آن دیده شود. از نظر عملی میتوانید آن را بهعنوان «احتمال خیلی زیاد بارداری» با همسرتان در میان بگذارید، ولی تایید قطعیتر با بتای دوم و بعد سونوگرافی در زمان مناسب انجام میشود. برای تصمیمگیری نهایی حتماویزیت حضوری لازم است.
سلام بله باردار هستین. تکرار بتا برای بررسی دو برابر شدن عدد بتا هست که بارداری امن و بدون مشکل رو نشون میده. میتونید درمورد بارداری هم با همسرتون صحبت کنید.
احتمالاً شما در مرحلهٔ اولیه بارداری هستید و عدد بتا 733 در 4 هفته و 2 روز در بیشتر موارد طبیعی است؛ با این حال تکرار بتا برای ارزیابی روند افزایش لازم است و هنوز تشخیص قطعی نیست. راهکارهای عملی: -تست بتا را دقیقاً ۴۸ ساعت بعد تکرار کنید تا روند دو برابری یا افزایش مناسب بررسی شود. - نتایج را یادداشت کنید (زمان و عدد بتا) و به همراه هر علامت ثبت کنید. - از سیگار، الکل و داروهای غیرضروری پرهیز کنید تا نتیجه تداخل نداشته باشد. -در صورت نیازسونوگرافی واژینال در هفتههای بعدی برای تأیید محل و ساک حاملگی برنامهریزی شود. علائم هشدار: - خونریزی یا لکهبینی شدید یا دفع لخته - درد شکمی یا پهلویی شدید یا درد شانه - سرگیجه شدید، غش یا تب بالا تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.