سلام من دیروز پریودم شروع شد روز ۳۱ ام سیکل بود دل درد شدید داشتم مثل همه دوره های قبلی رفتم دکتر سرم زدم خونریزی زیاد بود تقریبا دیشبم زیاد بود تا صبح امروز کم تر شده الان به نسبت صبح یعنی نیاز به پد هست اما خونریزی در حد اینه که بلند میشم مثلا خونریزی دارم بعد اینکه لخته های خونی خیلی کوچیک هم داشتم از دیروز الان نگرانم چرا کم شده طول دوره من ۷ روزه نباید الان کم میشد ؟؟
1 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام. کم و زیاد شدن خونریزی در روزهای مختلف پریود، حتی از روز دوم، میتواند طبیعی باشد و لختههای خیلی کوچک هم معمولا بهعلت تجمع خون و انقباض رحم ایجاد میشوند. اگر احتمال بارداری وجود دارد، خونریزی خیلی غیرمعمول است، درد شدیدتر از همیشه شده، تب دارید، یا خونریزی آنقدر زیاد است که هر ساعت پد کاملا خیس میشود، باید سریعتر بررسی شوید. اگر این سیکل نسبت به همیشه خیلی متفاوت ماند یا پریود زود قطع شد، انجام تست بارداری و ویزیتزنان منطقی است. برای تصمیمگیری نهایی حتماویزیت حضوری لازم است.
احتمالاً کاهش خونریزی در روز دوم در بیشتر موارد ناشی از نوسان هورمونی یا تغییر طبیعی فاز آغاز/پایان قاعدگی است و لختههای کوچک معمولاً بیخطرند؛ نگران نشوید. راهکارهای عملی: -استراحت کنید و از فعالیت شدید یا بلند کردن بار سنگین پرهیز کنید. - تعداد، رنگ و اندازه لختهها را با پد یا دفترچه ثبت کنید تا تغییرات مشخص شود. - مایعات کافی بنوشید و غذای حاوی آهن و ویتامین C مصرف کنید؛ در صورت سابقه کمخونی، آزمایش خون انجام دهید. - برای درد از مسکنهای معمولی (مثل استامینوفن یا ایبوپروفن) در صورت نداشتن منع استفاده بهره ببرید. علائم هشدار: - تعویض پد هر یک ساعت یا خونریزی بسیار شدید - سرگیجه، غش یا تپش قلب بسیار سریع - تب، درد شدید یا ترشح بدبو تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.