من در هفته هفتم بارداری هستم دیروز لخته خون اندازه بند انگشت شبیه نخ ازم خارج شد دکترم بهم شیاف پروژسترون ۴۰۰ داد دیشب استفاده کردم صبح بیدار شدم رفتم توالت و سه چهارتا لکه های قهوه ای بعد ادرار ازم ریخت سه چهار بار بعدش رفتم کمرنگ تر شد لکه ها و الان هم بعد چند ساعت نمیاد ولی وقتی با دستمال خودمو خشک میکنم رد قهوه ای خیلی کمرنگی داره آیا برای جنین خطرناکه؟؟؟
1 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام استراحت نسبی و استراحت لگنی داشته باشید و در صورت تکرار یا بیشتر شدن معاینه و سونو انجام بدین
احتمالاً این لکهبینی در هفته هفتم بهدلیل تهدید سقط یا خونریزی سطحی از سرویکس است؛ در بیشتر موارد چنین لکهبینیها به جنین آسیب قطعی نمیرسانند و ادامه بارداری ممکن است. تشخیص قطعی نیاز به سونوگرافی و معاینه دارد. راهکارهای عملی: - استراحت نسبی و پرهیز از فعالیت سنگین و رابطه جنسی. - میزان، رنگ و وجود لخته را با استفاده از پد ثبت کنید تا در مراجعه گزارش دهید. - داروی پروژسترون را دقیقاً طبق نسخه ادامه دهید و از مصرف داروهای ضدالتهاب مانند ایبوپروفنخودداری کنید مگر با نظر پزشک. - هماهنگی برای سونوگرافی سریع (در ۴۸ تا ۷۲ ساعت) جهت بررسی ضربان قلب و وضعیت حاملگی. علائم هشدار: - خونریزی شدید یا تعویض پد هر ساعت یا خروج لختههای بزرگ. - درد شدید یا گرفتگی مداوم در شکم یا کمر. - سرگیجه شدید، غش یا تب بالای ۳۸ درجه. تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.