لکه‌بینی قهوه‌ای در هفته هفتم بارداری — خطرناک؟

من در هفته هفتم بارداری هستم دیروز لخته خون اندازه بند انگشت شبیه نخ ازم خارج شد دکترم بهم شیاف پروژسترون ۴۰۰ داد دیشب استفاده کردم صبح بیدار شدم رفتم توالت و سه چهارتا لکه های قهوه ای بعد ادرار ازم ریخت سه چهار بار بعدش رفتم کمرنگ تر شد لکه ها و الان هم بعد چند ساعت نمیاد ولی وقتی با دستمال خودمو خشک میکنم رد قهوه ای خیلی کمرنگی داره آیا برای جنین خطرناکه؟؟؟
1 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
استراحت نسبی و استراحت لگنی داشته باشید و در صورت تکرار یا بیشتر شدن معاینه و سونو انجام بدین

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این لکه‌بینی در هفته هفتم به‌دلیل تهدید سقط یا خونریزی سطحی از سرویکس است؛ در بیشتر موارد چنین لکه‌بینی‌ها به جنین آسیب قطعی نمی‌رسانند و ادامه بارداری ممکن است.
تشخیص قطعی نیاز به سونوگرافی و معاینه دارد.
راهکار‌های عملی:
- استراحت نسبی و پرهیز از فعالیت سنگین و رابطه جنسی.
- میزان، رنگ و وجود لخته را با استفاده از پد ثبت کنید تا در مراجعه گزارش دهید.
- داروی پروژسترون را دقیقاً طبق نسخه ادامه دهید و از مصرف دارو‌های ضدالتهاب مانند ایبوپروفن خودداری کنید مگر با نظر پزشک.
- هماهنگی برای سونوگرافی سریع (در ۴۸ تا ۷۲ ساعت) جهت بررسی ضربان قلب و وضعیت حاملگی.
علائم هشدار:
- خونریزی شدید یا تعویض پد هر ساعت یا خروج لخته‌های بزرگ.
- درد شدید یا گرفتگی مداوم در شکم یا کمر.
- سرگیجه شدید، غش یا تب بالای ۳۸ درجه.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.