شیردهی بعد از جراحی آبسه سینه — چه زمانی ممکن است؟
سلام چه مدت بعدعمل جراحی ابسه سینه میتوان شیردهی راشروع کرد یا کلن شیردرسینه رادوشیی البته هنوز ۱سانت بازهست برش سینه و فقط شیرچکه میکند لطفن رلهنمایی بفرمایید
1 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
احتمالا زخم عمل هنوز کاملا بسته نشده و ترشح طبیعی شیر از مجاری باعث چکیدن است. در بیشتر موارد میتوان شیردهی یا دوشیدن را ادامه داد اما نیاز به مراقبت موضعی و ارزیابی پزشک دارد
احتمالاً زخم عمل هنوز کاملاً بسته نشده و ترشح طبیعی شیر از مجاری باعث چکیدن است. در بیشتر موارد میتوان شیردهی یا دوشیدن را ادامه داد اما نیاز به مراقبت موضعی و ارزیابی پزشک دارد. راهکارهای عملی: - قبل از شیردهی یا دوشیدن دستها را بشویید و محل برش را با گاز استریل یا پوشش مناسب بپوشانید تا تماس مستقیم نوزاد با زخم کاهش یابد. - چند دقیقه کمپرس گرم قبل از شیردهی یا دوشیدن بگذارید تا تخلیه شیر بهتر شود؛ هنگام دوشیدن از فشار مستقیم روی محل زخم خودداری کنید. -پانسمان را روزانه تعویض و زخم را خشک و تمیز نگه دارید؛ داروهای آنتیبیوتیک و مسکن تجویزی را طبق دستور ادامه دهید. علائم هشدار: - تب بالای ۳۸ درجه یا لرز - افزایش قرمزی، ورم یا درد پیشرونده اطراف زخم - ترشح بدبو، چرک فراوان یا خونریزی از محل تخصص پیشنهادی: جراح پستان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.