من پریود یک ماه دوماه سه عقب می افته و ترشحات سفید و زرد دارم و خارش و کمی بوی بدی میدن دکتر هم رفتم ولی فایده نداشت
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
وقت به خیر برای بی نظمی پریودتون که باید ازمایش هورمونی و سونوکرافی انجامبدین برای ترشحاتتون بایستی حتمامعاینه بشین ممکن نوعی از عفونت بلشه که پارتنرتون هم درمان بخواد و حتما اگر پاپ اسمیر طی دو سه سال گذشته ندادین داد اسمیر بدین
احتمالا علت اصلی علائم شما عفونت واژن است؛ در بیشتر موارد و اژینوز باکتریال یا عفونت قارچی (کاندیدیازیس) عامل ترشحات زرد/سفید، خارش و بوی نامطبوع میباشند. اغلب قابل درمان هستند اما برای تعیین دقیق نیاز به معاینه و آزمایش ترشحات دارید. آرام باشید و اقدامات زیر را انجام دهید
عزیز علت به تاخیر افتادن پریود باید بررسی بشه، هم با سونوگرافی و هم با آزمایشات هورمونی، ترشحات هم باید در طی معاینه بررسی بشن و درمان مناسب براتون انجام بشه
احتمالاً علت اصلی علائم شما عفونت واژن است؛ در بیشتر موارد و اژینوز باکتریال یا عفونت قارچی (کاندیدیازیس) عامل ترشحات زرد/سفید، خارش و بوی نامطبوع میباشند. اغلب قابل درمان هستند اما برای تعیین دقیق نیاز به معاینه و آزمایش ترشحات دارید. آرام باشید و اقدامات زیر را انجام دهید. راهکارهای عملی: - تا تعیین تشخیص از رابطه جنسی و استفاده از تامپون خودداری کنید. - ناحیه خارجی را با آب و لرم بشویید، از دوش واژینال و صابونهای معطر پرهیز کنید و کاملاً خشک نگه دارید. - لباس نخی و گشاد بپوشید و از لباس یا شلوار تنگ دوری کنید. -هرچه سریعتر به متخصص زنان مراجعه و نمونه ترشحات برای بررسی میکروبی یا کشت همراه داشته باشید؛ نتایج یا درمان قبلی را ارائه کنید. علائم هشدار: - تب بالای 38 درجه یا لرز - درد شدید یا فشار در ناحیه شکم/لگن - خونریزی غیرعادی زیاد یا ترشحات بسیار بدبو/خونی تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.