آیا بعد از قطع خونریزی هنوز کورتاژ لازم است؟

من ۵۱سالمه دو سه سال پیش پریودم قطع شده بود حالا افتاده بودم خونریزی شدید کمر درد وشکم درد شدید قطع نمیشد بعد شش هفت روز اومدم پیش دکتر خوشدل سونا وماینه انجام دادم گفتین باید عمل کورتاژ انجام بدم . حالا که بهم قرص دادین خونریزیم قطع شده و هیچ دردی هم ندارم میخاستم ببینم هنوز هم لازمه که عمل کورتاژ انجام بدم ؟
3 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
وقت به خیر عزیزم بله با توجه به خونریزی در این سن خصوصا بعد از دو سال یایسگی بابستی حتما حتما کورتاژ تشخیصی انجام بدین

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت خونریزی شما پولیپ یا هایپرپلازی آندومتر است و قطع شدن خونریزی با دارو اتفاق افتاده که خبر خوبی است.
در بیشتر موارد کورتاژ یا نمونه‌برداری کاربرد تشخیصی دارد تا علت قطعی (از جمله ضایعات پیش‌سرطانی یا نادر بدخیم) مشخص شود و تنها به قطع خونریزی اکتفا نشود.
راهکار‌های عملی:
- دارو‌های تجویز شده را دقیقاً طبق دستور ادامه دهید و مصرف را قطع نکنید.
- همین هفته با متخصص زنان وقت پیگیری و درخواست سونوگرافی واژینال و بررسی نیاز به نمونه‌برداری یا کورتاژ را تعیین کنید.
- میزان و مدت خونریزی را یادداشت کنید (تاریخ، مقدار، درد همراه) و گزارش را نگه دارید.
- از فعالیت سنگین خودداری و در صورت درد از مسکن‌های ساده طبق توصیه پزشک استفاده کنید.
علائم هشدار:
- خونریزی شدید جدید (مثلاً اشباع پد در کمتر از یک ساعت).
- تب یا ترشحات بدبو از واژن.
- درد شکم یا سرگیجه شدید، غش یا ضعف ناگهانی.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.