روز ۱۳ آی یو آی هستم ازمایش دادم بتام ۸.۴ بود باید دوباره تکرار کنم؟
روز ۱۳ آی یو آی هستم ازمایش دادم بتام ۸.۴ بود باید دوباره تکرار کنم؟ ۲۰ خرداد IUI انجام دادم و امروز ۲ تیر
2 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام. بتای 8.4 در روز 13 بعد از IUI عدد مرزی و قطعی نیست؛ نه میشود با اطمینان بارداری را تایید کرد و نه رد کرد. حتما48 ساعت بعد آزمایش بتا را در همان آزمایشگاه تکرار کنید؛ اگر بارداری طبیعی در حال پیشرفت باشد معمولا باید افزایش و اضح داشته باشد. داروهایی مثل آمپول HCG برای آزادسازی تخمک هم میتوانند گاهی روی نتیجه زودهنگام اثر بگذارند. برای تصمیمگیری نهایی حتماویزیت حضوری لازم است.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.