HPV تایپ 33 و 59؛ آیا لیزر لازم است؟

پس از تشخیص Hpv مثبت تایپ ۳۳و ۵۹ .کولپوسکوپی و بیوپسی کردم. جوابش مطابق تصویره. دکتر گفته در موقعیت ساعت ۶ نیاز به لیزر هست. دارو هم می خورم دو هفته است . AHCC, و نواکسا و پاورفیت
سه دوز واکسن هم زدم.
نمی دونم لیزر درسته یا نه؟ نمی دونم چیکار کنم؟خواهش می کنم کمکم کنید. خیلی ناراحتم و استرس دارم.
لیزر کنم؟
6 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً نتیجه بیوپسی نشان‌دهنده تغییرات پیش‌سرطانی مرتبط با ویروس پاپیلوم انسانی (تایپ‌های 33 و
59 است. در بیشتر موارد ضایعات محدود با درمان موضعی مانند لیزر یا کونیزاسیون قابل کنترل‌اند؛ نگران نباشید اما تصمیم نهایی بر پایه گزارش بیوپسی و و سعت ضایعه گرفته می‌شود.
راهکار‌های عملی:
1 گزارش بیوپسی (درجه CIN و و سعت) را از پزشک بخواهید و دلیل توصیه لیزر را دقیقاً بشنوید.
2 گزینه‌های درمانی را بپرسید: پیگیری مرتب، لیزر یا کونیزاسیون؛ مزایا، عوارض و اثربخشی هر کدام را مقایسه کنید.
3 تا تصمیم نهایی مصرف مکمل‌ها و ادامه واکسیناسیون را بدون هماهنگی با پزشک قطع نکنید.
4 برای کاهش اضطراب، سوالات‌تان را یادداشت کنید و همراه نزدیک یا مشاور کنار خود داشته باشید.
5 درخواست نظر دوم از یک متخصص زنان در مرکز معتبر کنید در صورت نیاز.
علائم هشدار:
1 خونریزی واژینال شدید یا طولانی‌مدت
2 تب بالای 38 درجه یا درد لگنی شدید
3 ترشح بدبو، درد یا نشانه‌های عفونت پس از درمان
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.