سه هفته بعد از خروج دبل جی هنوز درد کلیه دارم. علتش چیه؟
حدود ۵۰ روز پیش عمل pcnl. انجام دادم و سه هفته پیش هم دبل جی رو درآوردم ولی هنوز کلیه ام خیلی درد دارد . سی تی اسکن هم گرفتم، کلیه سنگ نداره ولی هیدرونفروز دارد.
13 خرداد 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام و درود درد میتواند ناشی از التهاب و هیدرونفروز باشد، آزمایش جهت بررسی عفونت هم انجام دهید
احتمالاً علت اصلی درد شما بعد از خارج کردن دبل جی انسداد ناقص حالب (بهخاطر ادم یا تنگی یا لخته) یا التهاب/عفونت کلیه است. در بیشتر موارد این وضعیت قابل پیگیری و درمان است؛ نگران نباشید اما نیاز به ارزیابی سریع دارد. راهکارهای عملی: -آزمایش ادرار و کشت و اندازهگیری کراتینین خون بهسرعت انجام دهید. -سونوگرافی یا تصویربرداری تکراری (CT/IVP) را با اورولوژیست هماهنگ کنید تا میزان هیدرونفروز و انسداد بررسی شود. - برای کنترل درد از مسکنهای مناسب (استامینوفن یا ایبوپروفن در صورت نداشتن منع) استفاده کنید و کمپرس گرم موضعی بگذارید. - در صورت تأیید انسداد، احتمال نیاز به بازگشت دبل جی یا نفروستومی وجود دارد؛ این تصمیم توسط اورولوژیست گرفته میشود. علائم هشدار: - تب بالای 38 درجه یا لرز (خطر عفونت جدی). - کاهش چشمگیر حجم ادرار یا وجود خون فراوان در ادرار. - درد شدید همراه تهوع، سرگیجه یا افت فشار که نیاز به اورژانس دارد. تخصص پیشنهادی: اورولوژی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.