سلام،من فتق ناف دارم حدود ۲سانتی متر،جراح گفته در نهایت نیاز به عمل هست.قبل از عمل اگه باردار بشم مشکلی پیش میاد؟چون بعد از عمل ۶ماه باید صبر کنم تا باردار بشم
13 خرداد 1405
پاسخ پزشکان
0
عزیزم احتمال تشدید فتق نافت در طی بارداذی زیاد میشه
یک پاراگراف کوتاه: احتمالاً با فتق ناف ۲ سانتیمتری میتوانید باردار شوید و در بیشتر موارد خطری فوری برای مادر یا جنین ایجاد نمیشود؛ اما حاملگی با افزایش فشار داخل شکمی ممکن است فتق را بزرگتر یا دردناک کند و جراح شما معمولاً عمل الکتیو را پس از زایمان توصیه میکند مگر علائم حاد دیده شود. راهکارهای عملی: - پیش از تلاش برای بارداری با جراح درباره نوع ترمیم (مش یا بخیه) و زمانبندی پس از عملمشورت کنید. - از بلند کردن اجسام سنگین و زور زدن خودداری کنید و هنگام سرفه یا عطسه شکم را حمایت کنید. -در صورت نیاز از کرست یا باند حمایتی مخصوص فتق با تأیید پزشک استفاده کنید. -یبوست را با افزایش مایعات و فیبر و ملین مناسب کنترل کنید تا فشار داخل شکم کاهش یابد. علائم هشدار: - درد ناگهانی و شدید در ناحیه ناف - برجستگی غیرقابلفشار یا همراه تهوع و استفراغ - قرمزی، تورم یا تب در اطراف ناف تخصص پیشنهادی: جراحی عمومی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.