بچم دوماهشه که ریزش مو دارد وروی سرش حالت چربی مانند است علتش چیست؟
بچم دوماهشه ریزش مو دارد ویک حالت چربی مانند یاشوره مانند روی سرش هست الانم وسط سرش موهاش ریخته نگرانم باید چکارکنم .واینکه روی پلک سمت چپ چشم بچم کبود شده علتش چیست و چکارکنم که خوب بشه ممنون میشم راهنماییم کنید
13 خرداد 1405
پاسخ پزشکان
0
احتمالا درماتیت سبوره است و نیاز به مصرف شامپو مخصوص ضد دندروف کودکان داده
احتمالاً دلیل ریزش مو و حالت چربی/شوره روی سر، کرادلکپ (شوره چرب نوزادی) است و در بیشتر موارد با مراقبت ساده برطرف میشود. کبودی روی پلک احتمالاً خونمردگی موضعی ناشی از ضربه کوچک است و معمولاً به مرور خوب میشود. راهکارهای عملی: 1 سر نوزاد را با شامپوی ملایم بچه یک تا دو بار در هفته بشویید. 2 پیش از شستشو با کمی روغن کودک یا روغن معدنی پوستهها را نرم کنید و سپس با برس نرم یا شانه ریز آرام جدا کنید. 3 از کندن یا کندن تهاجمی پوستهها خودداری کنید تا پوست آسیب نبیند. 4 برای پلک، کمپرس سرد نرم کوتاه (چند دقیقه) بگذارید و از مالیدن یا فشار روی چشم پرهیز کنید. علائم هشدار: - تب یا سرخی شدید و ترشح چرکی از پوست سر - افزایش تورم یا خونریزی پلک، یا کاهش واکنش چشم - ظاهر شدن کبودیهای جدید پخششونده یا خونریزی غیرعادی تخصص پیشنهادی: پزشک کودکان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.