علت تورم و درد سمت چپ زیر شکم؟

سلام وقت بخیر ، من حدود یک ماه پیش جراحی باز برداشتن کیست تخمدان راست انجام دادم از امروز صبح یه درد تیر کشنده شبیه انقباض و گرفتگی عضله کشاله ران به همراع تورم شکم در ناخبه بالای زخم محل برش که سمت چپ یکم بیشتره دارم بیرون روی و دفع گاز هم داشتم حالت تهوع و تب و خوتریزی و سایر علائم هم ندارم تورم ایجاد شده سفت سفت نیست ولی یکم فشار میدم اون محلو انگشتام میره داخل اما حالتی نیست که مایع باشه
12 خرداد 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
علل مختلفی از بازشدگی محل جراحی تا ایجاد عفونت محل جراحی می‌تواند مطرح باشد بنابراین در ابتدا توسط پزشک جراح معاینه شود

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت این درد و تورم، فتق انسزیونال یا تجمع مایع (سروما) در محل برش است.
در بیشتر موارد وضعیت فوریت تهدیدکننده نیست اما نیاز به بررسی و پیگیری دارد و نگران‌کننده نباشد.
راهکار‌های عملی:
- استراحت و خودداری از برداشتن اجسام سنگین یا فشار آوردن به ناحیه شکم.
- هنگام برخاستن یا سرفه با یک بالشت محل را حمایت کنید؛ می‌توانید از شکم‌بند نرم موقت استفاده کنید.
- کمپرس سرد در ۲۴۴۸ ساعت اول برای کاهش درد، سپس کمپرس گرم ملایم در صورت ماندن تورم.
- مسکن ساده مانند پاراستامول یا ایبوپروفن طبق دوز معمول برای کنترل درد.
علائم هشدار:
- درد ناگهانی شدید یا درد همراه تهوع، استفراغ یا عدم خروج گاز/مدفوع.
- قرمزی، گرمی یا حساسیت شدید و سریع محل تورم.
- تب مداوم یا ترشح چرکی یا خون از محل زخم.
تخصص پیشنهادی: جراحی عمومی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.