بالااوردن در حد دوبندانگشت بعد از خوردن قطره فلج اطفال اط؟
باسلام.دوخترم باتوجه ب وجود ویروس ۹ روز دیرتر واکسن دوماهگی رو زد.اول بهش روتا ویروس دادن خورد بعد اون فلج اطفال رو خورد که گریه کرد و من بلندش کردم روی شونم و اصلا تکون ندادم ک بالا نیاره ولی سریع بعد اروغ دوتا بندانگشت بالا اورد.(کمتر از ده دقیقه بعد از خوردن قطره کمی بالا اورد)اخرین چیزی که خورده بود قطره فلج اطفال بود الان باید تکرار بشه دوباره؟اونجا چیزی نگفتن بهم
13 خرداد 1405
پاسخ پزشکان
0
اگر زیر نیم ساعت از دادن قطره بالا بیاره باید تکرار بشه
احتمالاً این اتفاق صرفاً آروغ یا رفلاکس ساده و خروج جزئی قطره از دهان بوده و در بیشتر موارد مقدار کم خارجشده مانع اثر واکسن نمیشود؛ جای نگرانی جدی نیست، اما اگر قطره بهطور و اضح کامل بیرون ریخته باشد ممکن است نیاز به تکرار وجود داشته باشد. راهکارهای عملی: - کودک را به حالت نیمهعمودی نگهدارید و چند دقیقه آرام نگه دارید تا آروغ بزند. - داخل دهان را نگاه کنید؛ اگر مقدار زیادی مایع یا استفراغ و اضح دیده شد زمان و شرح را یادداشت کنید و با مرکز واکسیناسیون یا پزشک اطفال تماس بگیرید. - تا 24 ساعت کودک را برای تب، استفراغ مکرر یا بیاشتهایی زیرنظر داشته باشید و تغذیه را بهآرامی ادامه دهید. -در صورتی که مرکز واکسیناسیون یا پزشک اعلام کند، ممکن است دوز تکراری همان روز داده شود؛ هماهنگی از طریق تلفن یا ویزیتلازم است. علائم هشدار: - استفراغ مکرر یا ناتوانی در تغذیه - تب بالای 38.5 درجه یا بیحالی غیرمعمول - تنفس دشوار، رنگپریدگی یا تشنج تخصص پیشنهادی: پزشکی کودکان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.