حساسیت کودک کف دست دخترم قرمز شده دوبار بردم دکتر چیکار کنم بهتر شه؟
دخترم کف دستش قرمز شده چهار روزه دوبار بردمش دکتر یکی گفت ویروسه یکی گفت حساسیت بچم خیلی داره اذیت میشه دستش داغه و میخاره بهش امپول زدن و الان هر دوازده ساعت سیتریزین میدم ۴ سی سی چیکار کنم بهتر شه!
13 خرداد 1405
پاسخ پزشکان
0
اگر خارش داره بیشتر مسئله آلرژی مطرح میشه توسط متخصص کودکانمعاینه بشه
احتمالاً این قرمزی ناشی از اگزمای تماسی/حساسیت یا بهندرت واکنش پوستی بعد از عفونت ویروسی است؛ در بیشتر موارد با مراقبتهای ساده بهبود مییابد و نیازی به نگرانی شدید نیست. راهکارهای عملی: 1 دستها را با آب و لرم و شوینده ملایم بشویید و بلافاصله مرطوبکننده بدون عطر بزنید. 2کمپرس سرد کوتاهمدت روی محل برای کاهش خارش و داغی استفاده کنید. 3 ناخنها را کوتاه نگه دارید و دست را با جوراب پنبهای یا بانداژ سبک شبها بپوشانید تا خراشیدن کاهش یابد. 4 داروی آنتیهیستامین (سیتریزین) را طبق دستور فعلی ادامه دهید و از قرار دادن مواد شوینده یا کرمهای جدید با عطر خودداری کنید. علائم هشدار: 1 تب بالای 38.5 یا بدتر شدن حال عمومی؛ 2 گسترش سریع سرخی یا ورم و درد شدید؛ 3 پیدایش تاولهای چرکی یا تنگی نفس/ورم صورت یا لبها. تخصص پیشنهادی: پوست کودکان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.