در هنگام بارداری ورم شدید پا طبیعی است؟

سلام من ۶ ماهی هست باردارم و تازگیا پاهام خیلی ورم شدیدی داشته که رفتم دکتر گفتن کبد شما چربه و استرس بدی گرفتم اما بچه سالم هست من مادرم کبد چربی داشت و فوت شد میترسم من هم همینجوری باشم امکانش هست؟ اما شنیده بودم ورم پا بخاطر بارداری هست
12 خرداد 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
اگر فشار و آزمایشات نرمال است نگران نباشید و اگر میزان کبد چرب کم است هم با رژیم و ورزش بعد از زایمان بهتر می شود
0
وقت به خیر باید فشار خون شما جهت بررسی احتمالی پره اکلامپسی اندازه گیری شود

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً ورم پایتان در شش ماهگی به‌علت احتباس طبیعی مایعات در بارداری است و در بیشتر موارد بی‌خطر است و جنین سالم می‌ماند.
با این حال، چون پزشک درباره آزمایش کبد اشاره کرده، نیاز به پیگیری برای رد مشکلات کبدی یا اختلالات بارداری مانند پره‌اکلامپسی وجود دارد.
راهکار‌های عملی:
- روزی چند بار دراز بکشید و پاها را بالاتر از سطح قلب برای 1520 دقیقه قرار دهید.
- از ایستادن یا نشستن طولانی پرهیز و جوراب فشاری پزشکی مناسب بپوشید.
- فشار خون را مرتب چک کنید و نتیجه را ثبت کنید؛ آزمایش ادرار برای پروتئین و آزمایشات کبدی را پیگیری کنید.
- مصرف نمک را به حالت متعادل نگه دارید و آب کافی بنوشید؛ از رژیم‌های سخت خودداری کنید.
علائم هشدار:
- سردرد شدید یا اختلال بینایی و سرگیجه.
- افزایش سریع ورم یا ورم صورت و دست‌ها.
- فشار خون بالا (≥140/90) یا کاهش حرکت جنین.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.