لکه بینی بعد از مصرف قرص سیبل طبیعیه !؟

۲ ساله ازدواج کردم چند ماه بعد لکه بینی هام شروع شد، میخوام واسه بارداری اقدام کنم تنبلی تخمدان دارم تخمک گذاریم نامنظمه دکتر بهم دارو داد واسه اقدام بعد مصرف گفتم پریودم نامنظمه و لکه بینی دارم گفتن یه دوره قرص سیبل مصرف کنم و دوباره با امپول اقدام کنم الان من بعد از ۲ هفته مصرف قرص سیبل لکه بینیم شروع شده بعد از نزدیکی لکه صورتی دارم درمانم همین یبار کافیه یا ن ؟
13 خرداد 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
وقت بخیر بهتر است که در ابتدا مجدد معاینه و بررسی بشین
0
با سلام،
لکه بینی بعد از مصرف قرص سیبل می‌تواند طبیعی باشد، اما همیشه نیاز به بررسی دارد.
این مسئله ممکن است به دلیل تنظیم هورمون‌ها در بدن شما باشد.
برای اطمینان و بررسی دقیقتر، حتما با پزشک خود مشورت کنید تا علت لکه بینی مشخص شود و در صورت نیاز، درمان مناسبی برای شما در نظر گرفته شود.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً لکه‌بینی شما به دلیل تغییر هورمونی و سازگاری بدن با دارو (خون‌ریزی بین‌قاعدگی) است؛ در بیشتر موارد موقت و بی‌خطر است.
لکه بعد از نزدیکی ممکن است ناشی از تحریک یا حساسیت دهانه رحم باشد.
راهکار‌های عملی:
- تا وقتی لکه ادامه دارد از نزدیکی پرهیز کنید و استراحت کنید.
- نوار بهداشتی استفاده کنید، تامپون نگذارید و رنگ، مقدار و مدت لکه را ثبت کنید.
- تست بارداری خانگی اگر پریود شما بیش از یک هفته عقب افتاد انجام دهید.
- هرگز خودسرانه دارو را قطع نکنید و قبل از تغییر یا تکرار دوره با پزشک معالج تماس بگیرید.
علائم هشدار:
- خون‌ریزی شدید (تعویض پد هر ۱۲ ساعت)
- درد شکمی شدید یا تب
- ضعف یا سرگیجه شدید، غش یا رنگ‌پریدگی
تخصص پیشنهادی:
متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.