خوردن لبنیات در بارداری ضرر داره؟

سلام وقت بخیر
من ۶هفته هستم
میتونم صبحانه خامه عسلی بخورم ضرری نداره؟؟
13 خرداد 1405

پاسخ پزشکان

0
درود.
اگر پاستوریزه باشه، مشکلی نداره، میتونید مصرف کنید.
0
سلام
وقت بخیر لبنیات پاستوریزه بسیار مفید و ضروری است

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

در بیشتر موارد مصرف لبنیات پاستوریزه در بارداری بی‌خطر است.
خامه عسلی احتمالاً مشکلی ایجاد نمی‌کند اگر از محصول پاستوریزه و بسته‌‌بندی سالم تهیه شده باشد؛ نیاز به نگرانی زیاد نیست اما احتیاط لازم است.
راهکار‌های عملی:
- از خامه یا لبنیات سنتی یا غیرپاستوریزه پرهیز کن.
- برچسب محصول را برای عبارت «پاستوریزه» و تاریخ مصرف چک کن.
- اگر نگران هستی، خامه را تا گرم شدن کامل (داغ، نه جوش طولانی) گرم کن تا ریسک باکتری کاهش یابد.
- هرگونه محصول باز، مشکوک یا با بوی غیرطبیعی را دور بریز.
علائم هشدار:
- تب بالای 38 درجه یا لرز ناگهانی؛
- خونریزی واژینال یا درد شدید شکمی؛
- استفراغ مداوم یا اسهال خونی.
تخصص پیشنهادی:
متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.