آیا برداشتن سطحی ترشحات طبیعی به ناحیه تناسلی آسیب میزند؟
سلام ببخشید من ترشحات طبیعی واژنو چند بار از روی هایمن به صورت خیلی سطحی برداشتم آیا آسیب زاست؟؟؟ و اینکه میگن اگه وارد واژن بشی آسیب میزنه یعنی چی؟؟یعنی باید وارد سوراخی که روی هایمن برای قاعدگی هست بشه؟؟
13 خرداد 1405
پاسخ پزشکان
0
اصلا دستکاری نکنید چون احتمال آسیب هست اگه عفونت دارین حتما برای درمان ویزیت بشین
احتمالاً برداشتن سطحی ترشحات از روی لبههای هایمن یا پوست اطراف آسیب جدی ایجاد نکرده و در بیشتر موارد مشکلی پیش نمیآید. مقصود از «ورود به واژن» نفوذ انگشت یا شیء از طریق منفذ هایمن به داخل کانال واژن است که در برخی انواع هایمن ممکن است باعث پارگی یا خونریزی شود. راهکارهای عملی: - دستان خود را قبل از تماس با ناحیه بشویید و به آرامی با آب و لرم تمیز کنید. - از وارد کردن انگشت یا اشیاء به داخل منفذ هایمن خودداری کنید؛ فقط پاکسازی سطحی انجام شود. - از صابونهای معطر یا قوی استفاده نکنید؛ صابون ملایم یا فقط آب کافی است. - در صورت خونریزی کم، فشار ملایم با گاز تمیز و استراحت کمککننده است. علائم هشدار: - خونریزی زیاد یا ادامهدار -درد شدید یا تب - ترشح بدبو، زرد/سبز یا همراه با سوزش شدید تخصص پیشنهادی: متخصص زنان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.